TR | EN
2023 - 24 Bahar Dönemi Kayıt Duyurusu
12.02.2024

2023 - 24 Bahar Dönemi için haftalık program ve yürütücülerine aşağıdaki linklerden erişebilirsiniz.

Bölümümüz öğretim planı yenilenmiştir. Tüm öğrencilerimizin ilgili duyuruyu ( https://metalurj.ogu.edu.tr/Duyuru/Detay/222/yeni-ogretim-plani-hakkinda ) okumaları önemle rica olunur.

2023‒2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ HAKKINDA AÇIKLAMALAR
 
DERS KAYIT GÜNLERİ ve SAATLERİ
21 Şubat 2024 10:30 – 23:00
23 Şubat 2024 08:00 – 17:00
! Geç kayıt ücreti ödenmemesi için tüm öğrencilerin ders kayıt günlerinin son günü olan  23 Şubat 2024 Cuma günü saat 17:00’a kadar ders kayıtlarını yapması gerekmektedir.
 
EKLE – SİL GÜNLERİ
28 Şubat 2024  – 1 Mart 2024 08:00 – 17:00
 
  • A ve B grubu olarak açılan derslerde danışman yükünün azaltılması adına "tek - çift" uygulamasına son verilmiş ve açılan tüm gruplara, eşit sayıda kontenjan tanımlanmıştır. Kontenjan artırımı ancak tüm kontenjanlar dolduktan sonra gerçekleştirilecektir.
  • Seçmeli ders gruplarına da aynı şekilde eşit kontenjan tanımlanmıştır. O gruba ait tüm derslere ait kontenjanlar dolmadan kontenjan artımı yapılmayacaktır.
  • 2023-2024 Bahar döneminde Mühendislik Araştırmaları derslerine kayıtlar;  öğrencilerin tercihi ve 2023 – 2024 Güz Dönemi sonunda sahip oldukları ağırlıklı genel not ortalaması gözetilerek gerçekleştirilecektir. Buna göre 2023-2024 Bahar döneminde Mühendislik Araştırmaları Dersini alacak tüm öğrencilerin bu form üzerinden tercih yapması gerekmektedir. Tercih yapmayan veya formu eksik dolduran öğrencilerin kayıtları ise kontenjanı olan derslere yapılacaktır. Formun doldurulması için son tarih 21.02.2024 Saat 21:00 olarak belirlenmiştir.
    Tercih sonuçları bölüm sitesinden 22.02.2024’te duyurulacaktır.
    23.02.2024 Cuma günü öğrencilerin bu derse kayıt olmaları beklenmektedir. Bu hususta öğrencilerimizin danışmanları ile koordineli olarak hareket etmeleri önemle rica olunur. Tercih için 4. sınıf öğrencisi olmak yani 165 AKTS kredinin başarılmış olma koşulu aranmaktadır. Başarılı oldukları kredi miktarı bu kredinin altında olan öğrencilerin tercihleri dikkate alınmayacaktır.
     
    Tercih Formu
  • Bu dönem yeni ders olarak tanımlanan Hasarsız Malzeme Muayenesi dersi 2014 öncesindeki programa eşlenmemiştir. Bu öğrencilerimizin dersi seçmemeleri rica olunur.
  • 2023-24 Ara Döneminde staj yapmış olan 2021 ve sonrası girişli (veya 2021 programına intibak ettirilmiş yatay geçiş) öğrencilerimiz ders seçimi yaparken hangi staj grubunda stajlarını gerçekleştirdilerse o derse kayıt olmalıdırlar. 
  • Daha önce alınıp başarısız olunan dersin yerine, ders kaydı yapılırken seçilen dersin hangi dersin yerine alındığının belirtilmesi (aynı kodlu ve zorunlu dersler dâhil) öğrencinin sorumluluğundadır.
  • II. Sınıf Atatürk İlke ve İnkılapları II dersi bölümümüz tarafından aktiflenmeyecektir.  Bu derse kayıt olmak için "Mühendislik Mimarlık Fakültesi - MMF Dekanlığı I. Öğretim" sekmesinden "D grubu" seçilmelidir.
  • I. Sınıf öğrencilerimiz kayıtları sırasında;
    • A ve B olarak açılmış gruplu derslerden seçtikleri bir tanesine kayıt olacaklardır.
    • Seminer dersi yabancı uyruklu öğrenciler için tanımlanmış olup T.C vatandaşı olan öğrencilerimizin bu dersi seçmesine gerek yoktur.
    • İngilizce II dersi bölümümüz tarafından aktiflenmeyecektir. Bu dersi seçmek için "Mühendislik Mimarlık Fakültesi - MMF Dekanlığı I. Öğretim - 1.sınıf" sekmesi seçilmelidir.
    • Danışmanınız kaydınızı inceledikten sonra size sistem üzerinden mesaj gönderebilir. Kaydınız onaylanana dek sisteme belirli aralıklarla girerek kontrol etmeniz gerekmektedir.
    • Kayıt modülüne ilişkin bir bilgilendirmeye buradan ulaşabilirsiniz.
    • edu.tr uzantılı mail adresinizi almak için linkte bulunan yönergeleri takip ediniz.
    • Online takip edilen dersler ve diğer tüm dersler için dosya paylaşımları UZEMÖYS sistemi üzerinden yürütülmektedir. Mağduriyet yaşamamak adına sistemdeki mail adresinizi güncelleyiniz.
  •  Genel not ortalaması, 2.00’ın altında olup akademik yetersizlik uyarısı almış öğrenci, DD, DC harf notu aldığı dersi, verildiği ilk yarıyılda tekrar almak zorundadır. (Bu hüküm,  2019-2020 eğitim öğretim yılından itibaren kayıt yaptıran öğrencileri kapsamakta olup, daha önce kaydolan öğrencileri kapsamaz.)
  • Aşağıda adı geçen derslere öğrencilerin kayıt yaptırabilmeleri için derslerin altında listelenen derslere daha önceki dönemlerde kayıt yaptırmış olmaları ve devamsızlıktan kalmamaları gerektiği,; aksi takdirde ilgili derse öğrenci kaydına onay verilmemesi kararlaştırılmıştır.
2015-2016 Öğrenim Yılı Bahar Yarı Yılından itibaren:
1)151914556 Malzeme II
  •     151913555 Malzeme I
2)151914206 Metalurji Termodinamiği II
  •     151913205 Metalurji Termodinamiği I
3)151914558 Ekstraktif Metalurji
  •     151913205 Metalurji Termodinamiği I
4)151915301 Demir Çelik Üretimi
  •     151914206 Metalurji Termodinamiği II
5)151916325 Demir Dışı Metal Üretimi
  •     151914206 Metalurji Termodinamiği II
6)151916335 Döküm Teknolojisi
  •     151915331 Döküm Prensipleri
7)151917624 Fiziksel Metalurji
  •     151914206 Metalurji Termodinamiği II
  •     151916306 Alaşımlandırma Tasarımı
8)151918552 Korozyon
  • 151914206 Metalurji Termodinamiği II
9)151917617 Metalurji Malzeme Mühendisliğinde Tasarım
  • 151916306 Alaşımlandırma Tasarımı
 ! Danışmanlar ders kayıt kontrolünü ve onayını, 21 Şubat 2024 Çarşamba 13:00- 23:00 saat aralığında ve 23 Şubat 2024 Cuma günü 08:00-17:00 saat aralığında yapabileceklerdir.
 
Öğrenciler ders kayıtlarını Internet üzerinden gerçekleştirecektir. Ders kayıtlarının tamamlanabilmesi için danışman tarafından onaylanması gerekir. Danışmanlar, uygun bulmadıkları kayıtlar için öğrencilere uyarı mesajı göndererek öğrencinin kaydını yeniden düzenlemesini isteyeceklerdir. Öğrenciler ders kaydının tamamlanıp tamamlanmadığını Öğrenci Bilgi Sistemi (ESOGUBS) üzerinden kontrol etmeli ve danışmanın istediği düzeltmeleri yapmalıdır.
 
Ders kaydı ile ilgili önemli hususlar aşağıda verilmektedir.
1. Üniversitemiz Öğrenim ücreti ve katkı payı ödemeleri sadece TÜRKİYE EKONOMİ BANKASI (TEB) üzerinden alınmaktadır. Ödemeler TÜRKİYE EKONOMİ BANKASI Şubelerinden, ATM’lerinden kartlı ödeme ile ve TÜRKİYE EKONOMİ BANKASI internet bankacılığı üzerinde Üniversite Harç Ödeme Menüsünden yapılabilir. Diğer bankalardan EFT veya Banka havalesi ile yapılan ödemeler kabul edilmeyecektir.
Öğrenim Ücreti ve Katkı Payı Ödemelerini, Ön Lisans / Lisans / Lisansüstü Programı öğrencileri 19 Şubat 2024 tarihinden  itibaren yapabilir. Öğrenim Ücreti ve Katkı Payı Ödemesinin öğrencinin kayıtlı olduğu birimin ders kayıt tarihinden önce yatırılmış olması gerekmektedir.
İkinci öğretim öğrencilerinin, Birinci öğretim öğrencilerinden normal öğrenim süresini aşan öğrencilerin, hazırlık sınıfında ikinci yılını okuyan öğrencilerin, İkinci üniversite kaydı olan öğrencilerin, ilgili yarıyılın öğrenim ücreti / katkı payını ödemeleri gerekmektedir.
2.Ders kayıt haftasında ESOGÜBS web üzerinden Danışman onayı alınarak ders kaydı
kesinleştirilmelidir. Bu nedenle, öğrenciler ders kayıtlarından sonra danışmanlarının kayıtlarını
onaylayıp onaylamadığını izlemekle yükümlüdür. Kaydı onaylanmayan ve kendisine UYARI mesajı gönderilen öğrenciler kayıtlarını düzelterek tekrar danışman onayına göndermelidir.
3. Ders seçimi danışmanı tarafından ESOGÜBS üzerinden "UYARI" verildiği ve öğrenci bu uyarıyı dikkate alıp kaydını düzenlemediği için onaylanmayan ders kayıtları yapılmamış sayılır. Bu durumda kalan öğrenciler geç kayıt ücreti yatırarak ekle-sil günlerinde kayıtlarını düzenlemeli ve danışman onayı almalıdırlar. Danışman onayı olmayan ve öğrenim ücreti/katkı payını yatırmayan öğrencilerin dersleri Ekle – Sil günleri sonunda sistemden otomatik olarak silinir.
EKLE / SİL
1. Ekle/Sil işlemi sadece ders kaydı yapmış olan öğrencilere tanınan bir haktır. Akademik takvimde belirtilen ders kayıt süresi içerisinde ders kaydı yapmamış olan öğrencilerin ekle sil günlerinde ders kaydını yapabilmesi için Üniversite Yönetim Kurulunca belirtilen “Geç Kayıt” ücretini yatırması gerekmektedir.
2. Ekle / Sil işlemleri aşağıda verilen günlerde saat 08:00-17:00 saatleri arasında yapılabilecektir.
3. Ders seçimini yapmış olan ve danışman onayını alarak kaydını kesinleştirmiş olan öğrencilerin Ekle/Sil günlerinde ders kaydı için bölümüne gelmesi gerekmez. Ekle / Sil günlerinde ders değişikliği sadece danışmanlar tarafından yapılabilir. Ders kaydında değişiklik yapmak isteyen öğrenciler Ekle / Sil günlerinde danışmanına ders değişikliği yapma izni verir ve ders/dersler ile ilgili yapılmasını istediği işlemi açıklama mesajını danışmanına göndererek danışmanından ekle/sil/değiştir işlemi yapılmasını ister.
4. Süresi içinde ders kaydını yapmayan öğrenciler ancak geç kayıt ücreti ödemek koşuluyla Ekle / Sil günlerinde kayıt yaptırabilirler. Geç kayıt ücreti 50 TL’dir ve bu ücret TÜRKİYE EKONOMİ BANKASI IBAN NO TR19 0003 2000 0000 0108 9869 36 nolu hesaba yatırılacaktır.